امر به معروف راهی برای اثبات دوستی

امر به معروف راهی برای اثبات دوستی 

حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی از نویسندگان کودک و نوجوان کشورمان از چاپ اثر جدید به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت:

مجموعه "داستان های دوستی" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر توسط انتشارات قدیانی وارد بازار شده است

ایشان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر جزء واجبات است

و باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر اگر شخصی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، واکنش طرف مقابل به گونه ای است که انگار آمر به معروف فضولی می کند.

الان امر به معروف و نهی از منکر نوعی دخالت کردن و فضولی کردن قلمداد می شود،

در صورتی که اینطور نیست. وی هدف امر به معروف و نهی از منکر را خیرخواهی دانست و افزود:

کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند به طرف مقابل علاقه دارد و خیر او را می خواهد

و به همین دلیل است که او را به خوبی ها دعوت می کند.

در واقع امر به معروف و نهی از منکر نوع دوستی است نه مردم آزاری.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: کودک با مطالعه مجموعه "داستان های دوستی" در هر داستان با یک مقوله امر به معروف و نهی از منکر آشنا می شود

و یاد می گیرد طوری این فریضه را انجام دهد که طرف مقابل ناراحت و دلخور نشود. حجت الاسلام مهاجرانی با اشاره به اینکه مجموعه "داستان های دوستی" یک نوع آموزش غیرمستقیم به کودکان است، بیان کرد: در هر جلد این مجموعه یک موضوع خاص پردازش شده است و هر جلد حال و هوای مخصوص به خود دارد.

در مجموعه 20 جلدی "داستان های دوستی" از 20 زاویه مختلف به امر به معروف و نهی از منکر نگاه شده است.

وی مخاطب مجموعه "داستان های دوستی" را گروه سنی" ب و ج" اعلام کرد و گفت: این مجموعه به زبان ساده و روان برای کودکان بیان شده است. شخصیت های داستان های نیز متفاوتند و در هر داستان یک یا چند کودک حضور دارند.

نظم مقام معظم رهبری در باره عروسک سارا و دارا و باربی

نظر مقام معظم رهبری در باره مقایسه عروسک سارا  و باربی: 

من چقدر سر قضيّه‌ى توليد اسباب‌بازى داخلىِ معنى‌دار و جذّاب حرص خوردم

دوستان ما آمدند در يكى از دستگاه‌هاى فعّال و مسئول، عروسكهای خوبى درست كردند؛

خوب هم بود؛ اوّل هم حسّاسيّت طرف مقابل را - يعنى مخالفين را، خارجى‌ها را - برانگيخت كه اينها آمدند در مقابل باربى و مانند اينها، اين [عروسكها] را درست كردند؛ ولى نگرفت.

 من به اينها گفتم كه اشكال كار شما اين است كه شما آمديد به فلان نام، يك پسرى را، يك دخترى را آورديد در بازار، اين عروسك شما را بچّه‌ى ما اصلاً نمى‌شناسد

ببينيد، پيوست فرهنگى كه ميگوييم اينها است - خب، يك عروسك است فقط،

در حالى كه مرد عنكبوتى را بچّه‌ى ما ميشناسد، بتمن را بچّه‌ى ما ميشناسد.

ده بيست فيلم درست كرده‌اند، اين فيلم را آنجا ديده، بعد كه ميبيند همان عروسكى كه در فيلم داشت كار ميكرد، در مغازه هست

به پدر و مادرش ميگويد اين را براى من بخريد؛ عروسك را می‌شناسد؛

اين پيوست فرهنگى [است‌]

. شما بايستى اين عروسك را كه ساختيد، در كنار ساخت عروسك، ده بيست فيلم كودك درست ميكرديد براى اينكه اين عروسك معرّفى بشود پيش بچّه‌ها؛ بعد كه معرّفى شد، آن‌وقت خودشان ميخرند،

[ولى‌] وقتى معرّفى نشد، بازار ندارد و ورشكست ميشود؛ و ورشكست شد. يعنى يك چنين دقّتهايى را بايست كرد.

بيانات  رهبر در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى (۱۳۹۲/۰۹/۱۹)